reklama

Krásna staroba alebo pokorné umieranie?

Už je to asi pol roka čo som nevidel svoju babku. Nie ,nebýva ďaleko ale vždy keď ju vidím je mi jej ľúto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Pokora v očiach , pocit úplnej neužitočnosti, slza v oku pri snahe zistiť kto stojí vo dverách, pri snahe rozpamätať sa čo sa dialo pred piatimi minútami, to a oveľa viac vidím pri každej návšteve babky. Je mi z toho až zle keď pri objati zašepkám "ahoj babi" a vidím v jej očiach plných beznádeje, ako sa snaží spomenúť si na moje meno, alebo v horšom prípade spomenúť si kto vlastne som. Je mi jej strašne ľúto.

Raz keď som jej vošiel do bytu (áno mám kľúč) tak ma oblial studený pot a cítil som sa ako keby ma niekto udrel panvicou po hlave. Babka sa rozprávala s mojou fotografiou ktorú ma na poličke a vypočul som si rozhovor ako jej chýbam, ako je rada že už mám prácu (pre dodatkovú informáciu ešte len študujem) a teší sa kedy si založím rodinu. Po chvíľke som sa k nej ozval. Pozrela na mňa pohľadom vystrašeného zvieraťa a začala žmoliť okraje zástery. Bolo mi jej strašne ľúto.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko sa začalo tým že zomrel dedko. Tým dňom sa babke vytvoril blok a nebola schopná racionálne uvažovať. Začala duševne chradnúť a mentálne zaostávať.Pred tým pracovala v armáde. Bola fyzicky a mentálne dosť vyvinutá. Teraz leží celé dni na pohovke a slovo rozmýšľať sa už nenachádza v jej slovníku. Mala na viac.

Celý život pracovala , keď som bol malý a ochorel som, vždy ma rodičia dali k nej (teda vtedy mi žil aj dedko) a tie spomienky na usmievavú ženu stredného veku sa razom rozplynuli pri pohľade na starú ženu ktorá sa sama ani nenaje.Toto si nezaslúžila.

A v tomto bode mi strašne začína vadiť veta "a žili štastne až pokiaľ neumreli" ... nie každý má také šťastie umrieť s úsmevom na tvári.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Prepáč babi .Ja už prídem. 

Možno tento článok pre vás nebude veľa znamenať ale pre mňa znamená veľa . 

Mato Marcinko

Mato Marcinko

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vecny optimista , milovnik hudby 80tych rokov , a clovek , na ktoreho sa da povedat hocco , len nie normalny ;) Zoznam autorových rubrík:  Basne and suchClanky o vsetkomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu